Téli útüzemeltetésre váltott december 1-től a Városgondnokság, ami azt jelenti, hogy készenlétben lesz az a géppark, amivel szükség esetén el lehet végezni a síkosságmentesítést vagy az utak tisztítását Fehérváron. A csütörtök délutáni gépszemlén megnézték, hogy megfelelő állapotban vannak-e a járművek, illetve a rendőrség is átvizsgálta nem csak a Városgondnokság saját gépállományát, hanem az alvállalkozókét is.
Több mint 300 kilométernyi járdát és mintegy 340 kilométernyi közutat takarít Székesfehérváron a Városgondnokság.
A Városgondnokságon a multifunkciós kistraktorok évközben, a növények vegetációs időszakában a parkfenntartásban dolgoznak, télen pedig a síkosságmentesítésben segítenek. Összesen 6 nagygép, 10 kisgép és buszmegálló takarító járatok dolgoznak majd, ha szükséges lesz.
Májer László rendőr őrnagy a gépek ellenőrzése mellett a sofőrök figyelmét is felhívta néhány fontos szabályra.
Első ütemben a fő- és tömegközlekedési útvonalak, a gyűjtőutak síkosságmentesítése történik meg, és a különösen fagyveszélyes, forgalmas útszakaszokat takarítják. A második ütemben a lakótelepi utak és a kertvárosok nagyobb forgalmú utcái következnek, a harmadik ütemben pedig a kis forgalmú, családi házas övezeteket takarítják. A negyedik ütemben, igény esetén a külterületi, de lakott részeket takarítják a hókotrók.
Mintegy kétezer tonna só található a Városgondnokság raktárában. Ha nincs erősebb szél mint 30 km/óra, nincs -8 foknál hidegebb és nem esik 24 órája a hó, akkor az első ütemen mintegy nyolc óra alatt érnek végig, a kettes ütem hasonló időt vesz igénybe, összességében az egész város takarításával pedig mintegy 24 óra alatt végeznek.
Régen volt rá példa, de folyamatos havazás esetén ez a terv felborul és akkor egyértelműen a tömegközlekedési és fő közlekedési utak fenntartása lesz a cél.
Parkokban és parkokon átvezető járdákon környezetvédelmi okokból nem szórnak sót idén sem.
Bozai István városgondnok kiemelte, hogy egy új platós gép állt szolgálatba a Városgondnokságon, ami évközben a parküzemeltetést segíti, télen pedig az útüzemeltetésben dolgozik, ugyanis több adaptere is van az új gépnek. Ezzel együtt három nagyobb saját teherautó áll rendelkezésre és további hármat alvállalkozótól bérel a Városgondnokság. Idén sajnos kevesebb pénz jut a hóeltakarításra is: kevesebb emberrel és rövidebb ideig tart a téli útüzemeltetés. Idén éppen ezért csak december 1-től indítottuk el a hóügyeletet és bízunk abban, hogy március elsején le is állíthatjuk. A készenléti és ügyeleti díjakat is rövidebb időre kell kifizetni. Az energiaár robbanás nagyon komoly lyukat ütött a Városgondnokság üzleti tervén, így negyedével kevesebb jut a téli útüzemeltetésre idén.
Amikor enyhébb az idő, akkor elsőfokú a készenlét, amikor pedig az időjárás-előrejelzés azt mutatja, hogy havazás vagy komolyabb lefagyás várható, akkor másodfokú ügyeletbe lépnek.
A Városgondnokság eszközeihez mérten, legjobb tudása szerint felkészült a télre, de legalább ilyen fontos, hogy a közlekedőknek, lakóknak is fel kell készülniük, hogy télen más körülmények között lehet közlekedni!
Több mint háromszáz kilométernyi közforgalmú járdaszakaszt takarít a Városgondnokság, azonban a házak előtti járdák takarítása és síkosságmentesítése, mint mindenhol az országban, Fehérváron is az ingatlantulajdonosok feladata, továbbá, a háztetőkről lezúduló hó eltakarítása és az esetleges balesetveszély jelzése is a tulajdonosok feladata.