Székesfehérvár Városgondnoksága biztosítja a legtöbb városi rendezvény infrastruktúráját a villamos hálózat kiépítésétől a színpadtechnikán keresztül a rendezvény utáni takarításig. Így van ez az idei karácsonyi vásárban is: a nyárra megújult Fő utcához igazodik a kereskedők elhelyezkedése és az ünnepi fényeket is bővítette a Városgondnokság.
Gyakorlatilag folyamatosan, szinte egész évben dolgozik a városi nagyrendezvények szervezésén a Városgondnokság rendezvényszervező csoportja – mondja Tomek Noémi csoportvezető. Az adventi vásár szervezése például már nyáron megkezdődött, hiszen a kereskedők is nagyon fontosnak tartják, hogy megfelelő helyre mehessenek ki a portékáikkal. Voltak olyan árusok, akik már május-június folyamán leadták a jelentkezésüket a karácsonyi vásárra. A jelentkezés után regisztráltuk őket, a részletekről pedig akkor tudjuk tájékoztatni a kereskedőket, amikor összeáll egy-egy nagyobb rendezvény programja.
Az adventi vásár infrastruktúrájának kialakítása esetében először a Polgármesteri Hivatal szakembereivel egyeztettünk. Közösen meghatároztuk a színpadok pontos helyét és azt, hogy ezek köré milyen áramellátásra, színpadtechnikára, illetve kereskedői helyekre van szükség. Idén az adventi vásárban sok változás volt, melyekre néhány kereskedő érzékenyen reagált, de a szervezőkkel úgy gondoltuk, hogy a siker érdekében változtatnunk kell. A Városház téren kényelmesebben elférnek a programok ideje alatt a vendégek és szellősebben a Fő utca teljes hosszában helyeztük el a kereskedőket.
Érdekesség, hogy valójában több kereskedő van idén a belvárosban, mint tavaly volt, csak más az elosztás, hiszen sokkal szellősebben lehetett őket elhelyezni az új Fő utcán. Az augusztusi programokon nagyon jól bizonyított már a Magyar Király Szálló előtt a Zichy színpad és a szervezők úgy gondolták, hogy az adventi programokon is megpróbálkoznak ezzel a megoldással. Kissé idegenkedtek először a kereskedők attól, hogy szellősebben lettek elhelyezve, de az elmúlt két hét tapasztalata alapján szerencsére kijelenthető, hogy fölösleges volt az aggodalom. Abban is biztos vagyok, hogy jövőre többen lesznek majd és azok, akik kételkedtek a sikerben jönnek majd a következő vásárba.
A villanyszerelők, a karbantartók, az útügyeletesek és a köztisztasági csoport munkatársai is kivétel nélkül kiveszik a részüket a munkából és a vásárhoz szükséges infrastruktúra kialakításából.
Az ünnepi fényeket is változtatta idén a Városgondnokság?
Évről évre igyekszik a Városgondnokság bővíteni azt az eszközparkot, amivel még szebbé lehet tenni a karácsonyi vásárt. Idén bővítettük a függő lámpákat is, továbbá díszkivilágítást kapott a Városháza és a megújult Fő utcához szép új díszeket is vásároltunk.
Nem csak a karácsonyi vásáron, hanem az Emlékév programjain is sokszor lehetett találkozni a Városgondnokság rendezvényszervezőivel…
Gyakorlatilag az összes városi rendezvénynek a háttér-infrastruktúráját a Városgondnokság biztosítja. Ez azt jelenti, hogy a színpadot a kollégáink építik, továbbá a hang és fénytechnikát is mi szereljük be. Természetesen az összes áramszerelési munka - útlezárás ha szükséges - és takarítás is a mi feladatunk. A 2013-as Szent István Emlékév sok-sok új programeleméhez kellett biztosítani a feltételeket, amit remélhetőleg a fehérvárak megelégedésére tudtunk biztosítani.
Kereskedők jelentkezését folyamatosan várjuk a rendezveny@varosgondnoksag.hu címen és a 22/513-489-es telefonszámon. Amint egy-egy program szervezése olyan stádiumba érkezik, hogy pontosan tudható, hova kerülhetnek kereskedők, azonnal értesítést küldünk.