A Városgondnokság hajnali háromkor kezdte Fehérvár útjainak és járdáinak síkosságmentesítését. A fő- és tömegközlekedési utakkal és a több mint 400 városi buszmagálló síkosságmentesítésével kezdtük a munkát, ezután következik a kisebb utcák síkosságmentesítése a városban.
Több mint 300 kilométernyi járdát és mintegy 380 kilométernyi közutat takarít Székesfehérváron a Városgondnokság.
A multifunkciós kistraktorok évközben, a növények vegetációs időszakában a parkfenntartásban dolgoznak, télen pedig a síkosságmentesítésben segítenek. Összesen 12 kistraktor, 24 kisteherautó és 6 kombinált, sószórós-hóekés gép dolgozik a város belterületi útjainak síkosságmentesítésén.
Szeretnénk felhívni a közlekedők figyelmét, hogy a téli útviszonyoknak megfelelően közlekedjenek és a szokásosnál is vezessetek óvatosabban, körültekintőbben, előzékenyebben!
Első ütemben a fő- és tömegközlekedési útvonalak, a gyűjtőutak síkosságmentesítése történik, és a különösen fagyveszélyes, forgalmas útszakaszokat takarítja a Városgondnokság. A második ütemben a lakótelepi utak és a kertvárosok nagyobb forgalmú utcái következnek, a harmadik ütemben pedig a kis forgalmú, családi házas övezetek takarítása. A negyedik ütemben pedig igény esetén a külterületi, de lakott részeket takarítják a hókotrók.
Ha nincs erős szél és nincs -8 foknál hidegebb, illetve nem esik 24 órája a hó, akkor az első ütemen mintegy nyolc óra alatt érnek végig, a kettes ütem hasonló időt vesz igénybe, összességében az egész város takarításával pedig mintegy 24 óra alatt végez az a 63 ember, aki a síkosságmentesítésen dolgozik városszerte.
Parkokban és parkokon átvezető járdákon környezetvédelmi okokból nem szór sót idén sem a Városgondnokság.
Több mint háromszáz kilométernyi közforgalmú járdaszakaszt takarít a Városgondnokság, azonban a házak előtti járdák takarítása és síkosságmentesítése, mint mindenhol az országban, Fehérváron is az ingatlantulajdonosok feladata, továbbá, a háztetőkről lezúduló hó eltakarítása és az esetleges balesetveszély jelzése is a tulajdonosok feladata.